وبلاگ

آیا با فواید دوچرخه سواری برای بانوان آشنایی دارید؟

آیا با فواید دوچرخه سواری برای بانوان آشنایی دارید؟

یکی از رشته‌های ورزشی هوازی، دوچرخه‌سواری است که توصیه می‌شود به صورت روزانه و یا چند جلسه در طول هفته انجام شود. همچنین این ورزش به تمام سنین پیشنهاد می‌گردد. در این بین دوچرخه‌سواری برای خانم‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای فعالیت‌های ورزشی باشد. زیرا یکی از بهترين راه‌های دستيابي به سلامت جسمانی، ورزش‌های هوازی هستند. و زمانی که از نظر جسمی سالم و متناسب هستیم، بدنمان بهتر کار می‌کند. در این مقاله قصد داریم فواید دوچرخه سواری برای بانوان را به شما معرفی کنیم تا با خواندن این مقاله به این ورزش بیشتر علاقه‌مند شوید.

مهم‌ترین فواید دوچرخه سواری برای بانوان

هر موقع صحبت از فواید دوچرخه سواری برای بانوان و عموم مردم می‌شود ذهن شما سمت سوزاندن کالری و تقویت عضلات پا می‌رود، اما باید بگوییم این ورزش فوایدی فراتر از سوزاندن کالری نیز دارد. برای مثال برای افزایش سلول‌های مغز دوچرخه‌سواری کنید و این تنها بخشی از خواص این ورزش هیجان‌انگیز است.

برای اینکه بدن شما در برابر بیماری‌هایی مانند اضافه وزن، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های روانی، دیابت، ورم مفاصل و… مقاوم باشد باید فعالیت جسمانی منظم داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با سبک زندگی بی‌تحرک، دوچرخه‌سواری به صورت منظم و مرتب است. در ادامه مهم‌ترین فواید این ورزش هوازی برای خانم‌ها را معرفی می‌کنیم.

1- خلق و خوی مادران و تربیت فرزندان را بهبود می‌بخشد!

طبق تحقیقات، مادرانی که به طور منظم در زندگی روزمره خود برنامه دوچرخه‌سواری دارند، عموما با فرزندان خود رفتار بهتری دارند و با چالش‌های زندگی خود به نحو بهتری روبه‌رو می‌شوند. همانطور که برای همه ما روشن است، مادر بودن مسئولیت سنگین و سختی می‌باشد. سواری با این وسیله در بهتر انجام دادن این مسئولیت به شما کمک خواهد کرد. از طرفی، این نکته را بخاطر داشته باشید؛ رفتار فرزندان، بازتابی از رفتار والدین است. در نتیجه زمانی که اخلاق شما بهبود یابد، خلق و خوی فرزندانتان هم بهتر می‌شود و به طبع تربیت آنها ساده‌تر خواهد شد.

2- کشش عضلانی را تقویت کرده و افزایش می‌دهد!

معمولا خانم‌ها نسبت به آقایان عضلات ضعیف‌تری دارند، زیرا فعالیت‌های فیزیکی کمتری انجام می‌دهند. یکی از راه‌های برطرف کردن این ضعف، دوچرخه‌سواری است. شما می‌تواند با انجام مرتب این ورزش، توانایی حرکت و کشش عضلانی خود را تقویت کرده و موجب رفع این مشکل شوید. نکته‌ای که باید در این قسمت به آن توجه کنید این است که با انجام این رشته هوازی، مفصل‌ها کمتر از ورزش‌هایی مانند دویدن و پیاده‌روی درگیر می‌شوند و آسیب کمتری به شما می‌زند.

مهم‌ترین فواید دوچرخه سواری برای بانوان

3-کاهش کمر درد یکی دیگر از فواید دوچرخه سواری برای بانوان است!

از دیگر فواید دوچرخه سواری برای بانوان می‌توان به کاهش کمر درد و تقویت عضلات کمر اشاره کرد. شما با این ورزش هوازی می‌توانید کمر دردهای ناشی از ایستادن یا نشستن غلط و یا وزن بسیار بالا را کاهش دهید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که برای کاهش کمر درد از این طریق باید عضلات میانی کمر خود را هم با کمک ورزش‌های مکمل قوی کنید.

4- بی میلی جنسی را درمان می‌کند!

به عنوان یک ورزش هوازی، سواری منظم با این وسیله قادر به درمان بی میلی جنسی خانم‌ها می‌باشد. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه نیویورک سانفرانسیسکو بر روی 3000 زن انجام شد، اعلام گردید که میزان تمرینات دوچرخه‌سواری در طول روز، رابطه مستقیمی با کیفیت زندگی زناشویی خانم‌های شرکت کننده در مطالعه دارد.

5- اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد!

بسیاری از فواید دوچرخه سواری برای بانوان که پیش‌تر به شما معرفی شد با استفاده از دوچرخه ثابت نیز امکان پذیر بود. اما دوچرخه‌سواری در فضای باز، موجب دور نگه داشتن ذهن شما از آشفتگی‌های روزمره، اضطراب و عوامل استرس‌زا می‌شود. همچنین به شما در کنترل فشارها و تنش‌های عصبی خود کمک می‌کند.

6- از فواید دوچرخه سواری برای بانوان خانه‌دار افزایش کالری سوزی بدن می‌باشد!

دوچرخه‌سواری باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و این افزایش سوخت و ساز، موجب شادابی و لذت بردن شما می‌گردد. همچنین این ورزش هوازی با تمام مزایایی که ذارذ، بهانه خوبی برای بیرون رفتن از خانه است. ساعاتی را به معاشرت با افراد بیرون از محیط خانه بپردازید و از کارهای روزمره خانه‌داری فاصله بگیرید تا با انرژی بیشتری به خانه برگردید.

فواید دوچرخه سواری برای بانوان خانه‌دار افزایش کالری سوزی بدن

7- هضم غذا را راحت‌تر و درمان بیماری‌های گوارشی را درمان می‌کند!

یکی دیگر از فواید دوچرخه سواری برای بانوان هضم بهتر غذا می‌باشد. زیرا با انجام این ورزش هوازی، حرکت روده‌ها افزایش می‌یابد و به همراه آن با افزایش ضربان قلب و تسریع در نفس کشیدن، عضلات روده منقبض می‌شوند. درنتیجه شما به عنوان یک دوچرخه‌سوار دفع بهتری داشته و از مشکلاتی نظیر یبوست و نفخ رنج نخواهید برد.

8-خوابی راحت‌تر به همراه دارد!

همانگونه که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم، دوچرخه‌سواری از دسته فعالیت‌های فیزیکی است که به همراه خود نشاط و شادابی می‌آورد و موجب دوری از افسردگی و اضطراب می‌شود. به همین علت اگر دچار مشکل خواب هستید، می‌توانید با افزایش فعالیت بدنی خود توسط این ورزش، خوابی آرام و راحت را تجربه کنید.

9- علائم بیماری‌های شایع در بانوان را کاهش می‌دهد!

همه ما آگاه هستیم که در طول زندگی، بانوان با مشکلات روحی و جسمی مختلف ناشی از دردهای قاعدگی، بارداری، زایمان و یائسگی روبه‌رو می‌شوند، که عوارض جانبی ناخوشایندی برای آنها به دنبال دارد. ورزش دوچرخه‌سواری می‌تواند علائم و عوارض این مشکلات زنانه را تا مقدار زیادی کاهش دهد.

10- دوچرخه سواری در دوران بارداری برای بانوان مفید است!

اگر باردار هستید و به دوچرخه سواری هم علاقه دارید، اصلا نگران نباشید. زیرا برخلاف تصور عموم مردم، دوچرخه‌سواری از مفیدترین ورزش‌های دوران بارداری به حساب می‌آید. دوچرخه‌سواری در دوران بارداری عوارضی مانند بدن درد، سفتی مفاصل، کمر درد و … را کاهش می‌دهد. همچنین با انجام این ورزش در دوران بارداری می‌توانید خطر ابتلا به افسردگی، فشار خون و دیابت بارداری را کاهش دهید و مفاصل، غضروف‌ها و ستون فقرات خود را تقویت کرده و استقامت بدن خود را افزایش دهید. علاوه بر این دوچرخه‌سواری با اثر گذاری بر روی قلب و عروق، می‌تواند باعث شود که درد زایمان شما نیز کمتر شود.

با تمام این مزایا باید به این نکته توجه کنید که، انجام این ورزش در دوران بارداری باید با مشورت پزشک صورت گیرد.

دوچرخه سواری در دوران بارداری برای بانوان مفید است

11- ویتامین دی بدن با دوچرخه‌سواری تامین می‌شود!

در سلامت بانوان، ویتامین دی نقش بسیار مهمی دارد و کمبود آن منجر به ابتلای بانوان به برخی بیماری‌ها می‌شود. همچنین ضعف سیستم ایمنی را به دنبال دارد. به عنوان مثال، یکی از عوارض یائسگی، کمبود ویتامین دی و پوکی استخوان می‌باشد. بنابراین به طور منظم دوچرخه‌سواری کنید تا با انجام آن در زیر نور خورشید، کمبود ویتامین دی خود را  بر طرف کنید.

12- خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان کاهش می‌یابد!

مطابق با آخرین تحقیقات صورت گرفته، ورزش دوچرخه‌سواری باعث کاهش 30 تا 40 درصدی خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود. این ورزش مهیج و جذاب، با مشورت پزشک معالج برای افرادی که در حال شیمی درمانی هستند یا روند درمان خود را به اتمام رسانده‌اند، موثر است.

13- کمک به سلامت ذهن و قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد!

ورزش جذاب دوچرخه‌سواری، باعث افزایش جریان خون و خون‌رسانی به مغز می‌شود. با افزایش اکسیژن موجود در خون، باعث تحریک عصب‌‌هایی که در مغز، مسئول خلاقیت و حل مسئله هستند، می‌شود. به همین دلیل بهتر است به طور منظم دوچرخه‌سواری را در برنامه خود قرار دهید تا بتوانید خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش داده و قدرت یادگیری خود را افزایش دهید.

سخن آخر

اکنون که با فواید دوچرخه سواری برای بانوان آشنا شدید، به شما توصیه می‌کنیم که از فرصت استفاده کنید و این ورزش عالی را در برنامه‌ریزی روزانه خود جای دهید. اگر قصد خرید انواع دوچرخه مانند دوچرخه کوهستان، دوچرخه شهری و … را دارید. می‌توانید با مراجعه به نمایشگاه و فروشگاه دوچرخه و موتورسیکلت طالبی به صورت قسطی بدون پیش پرداخت با اقساط 10 ماهه وسیله مورد نظرتان را خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *