وبلاگ

چگونه دوچرخه سواری حرفه ای را شروع کنیم؟

چگونه دوچرخه سواری حرفه ای را شروع کنیم؟

اگر تا کنون دوچرخه‌سواری نکرده‌‌اید و یا دوچرخه‌سوار آماتور هستید، این کار به نظر شما آسان خواهد آمد. شما فکر می‌کنید این کار تنها روی دوچرخه نشستن و پدال زدن است؛ شما کاملا در اشتباه هستید. زیرا دوچرخه سواری حرفه‌ ای خیلی بیشتر از این می‌باشد و ممکن است شما به لوازم و ابزار بیشتری هم نیاز داشته باشید. در این مقاله از سایت فروشگاه دوچرخه و موتورسیکلت طالبی به معرفی 7 نکته‌ای می‌پردازیم که به شما در دوچرخه سواری حرفه‌ ای کمک می‌کند و برای شروع سواری با این وسیله نقلیه نیز به درد شما خواهد خورد.

اولین تجربه دوچرخه‌سواری بدون شک حس آزادی و ماجراجویی و لذت فراوانی را به شما می‌دهد. شروع دوچرخه‌سواری از آن چیزی که به نظر می‌رسد خیلی آسان‌تر است. هیچ نیازی به کار خاصی نیست و تنها باید روی دوچرخه بنشینید و شروع به پا زدن کنید. برای کمک به شروعتان، در این مقاله 7 نکته را که باید قبل از دوچرخه سواری حرفه‌ ای بدانید، برررسی کردیم.

7 نکته مهم برای شروع دوچرخه سواری حرفه‌ ای

دوچرخه‌سواری پر از لذت و شادی است و همچنین باعث سلامت و تندرستی شما می‌شود. اما به این نکته توجه کنید که برای اینکه بتوانید دوچرخه سواری حرفه‌ ای را دنبال کنید، باید تمام اصول سواری با این وسیله را به خوبی رعایت کنید. در ادامه این نوشته به این اصول و نکات می‌پردازیم.

1- دوچرخه مناسب و باکیفیت انتخاب کنید!

انتخاب یک دوچرخه مناسب برای خودتان، یکی از مهم‌ترین نکات می‌باشد. امروزه در بازار مدل‌های متعدد و مختلفی از دوچرخه‌ها وجود دارد با این وجود در این مطلب ما به طور ویژه روی دوچرخه جاده‌ای یا شهری تمرکز می‌کنیم. زیرا رایج‌ترین و محبوب‌ترین نوع این وسیله نقلیه برای دوچرخه‌سواران آماتور، دوچرخه شهری است. این نوع وسیله نقلیه دارای لاستیک نازک می‌باشد که کنترل آسانی را به دستتان خواهد داد. مدل‌های شهری یا  جاده‌ای برای مسیرهای آسفالتی و خیابان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرید.

همانطور که موقع خرید یک کفش جدید دقت زیادی به خرج می‌دهید، در انتخاب دوچرخه نیز باید دقت زیادی داشته باشید. هنگام خرید این وسیله نقلیه باید به راهنمای سایز، اندازه و راحتی استفاده از آن اهمیت بدهید.

در عین حال که باید دوچرخه انتخابیتان مناسب سبک شما باشد باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که با بودجه شما هماهنگی داشته باشد. این بدان معناست که Bicycle خریداری شده شما چه مدلی می‌باشد؟ آیا وسیله‌ای است که قصد دارید از آن فقط در تعطیلات و مسافت‌های طولانی استفاده کنید؟ یا به دنبال دوچرخه‌ای هستید که مناسب ورزش باشد؟ یا ممکن است مدلی را خریداری کنید که مناسب مسیرهای کوهستانی باشد؟ برای هر کدام از این‌ها یک نوع دوچرخه مخصوص وجود دارد.

7 نکته مهم برای شروع دوچرخه سواری حرفه ای

2- ابزار دوچرخه سواری حرفه ای تهیه کنید!

وقتی وسیله مناسب خود را پیدا کردید، تنها نیمی از راه دوچرخه سواری حرفه‌ ای را طی کرده‌اید. برای شروع دوچرخه‌سواری به وسایل ضروری نیز نیاز دارید. مهم‌ترین چیزی که باید در تمام لحظات سواری استفاده کنید، کلاه ایمنی می‌باشد. کلاه ایمنی عمر طولانی دارد و همچنین کلاه‌های ایمنی جدید دارای استانداردهای ایمنی بین‌المللی هستند و باید در هنگام رکابزنی ایمن باشند.

هنگام خرید و انتخاب کلاه ایمنی باید به نکاتی مانند:

  • مناسب بودن کلاه ایمنی با وضعیت سر راکب
  • مناسب بودن وز کلاه
  • مقدار ایمنی و استحکام آن

به شما پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید کلاه ایمنی، چیزی را انتخاب کنید که آن را دوست داشته باشید، زیرا در این صورت بیشتر مایل خواهید بود تا از آن استفاده کنید.

همچنان مانند یک دوچرخه‌سوار تور دو فرانس آماده نیستید؟ هیچ اشکالی ندارد! برندهای مختلف و زیادی هستند که لباس‌های جالب دوچرخه‌سواری را برای ورزشکاران این رشته فراهم می‌کنند. یک ست کامل دوچرخه سواری حرفه‌ ای شامل پیراهن، شلوارک یا شورت ورزشی و جوراب می‌باشد که از دید آیرودینامیکی بهتر است و نسبت به لباس‌های ورزشی دیگر، راحتی بیشتری برای راکب فراهم می‌‌کند.

برای تبدیل شدن به راکب حرفه ای شدن ابزارهای دیگری مانند پمپ باد، اهرم تایر، عینک، تیوب اضافی، آچار چند کاره و بطری آب وجود دارد.

3- سبک و سیاق دوچرخه‌سواری‌تان را پیدا کنید!

با سپری کردن زمان بیشتر بر روی زین، درباره‌ی سبک دوچرخه‌سواری و ترجیحات شخصی‌تان بیشتر و بیشتر یاد خواهید گرفت و با آنها آشنا خواهید شد. ممکن است شما دوچرخه‌سواری را به صورت گروهی دوست دارید یا دوست دارید به دنبال ماجراجویی‌های تکی بروید. شاید از دوچرخه خود فقط برای رفت و آمد به محل کار استفاده می‌کنید یا ممکن است عاشق مسیر‌های سخت و کوهستانی هستید. دوست دارید با وسیله نقلیه خود به کوه بروید و از مسیرهای دشوار عبور کنید، در این مورد اگر قصد دارید دوچرخه‌سواری کوهستان را به صورت حرفه‌ای آغاز کنید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌تواند دوچرخه کوهستان المپیا مدل باکسر BOXER سایز 27.5 باشد.

راه‌های بی‌پایانی برای لذت بردن از دوچرخه‌سواری هست. فقط کافی است با آزمون و خطا و طبق علایق شخصی خود آن‌ها را بیابید. در آخر این نوع فیزیک بدنی و استعداد شما است که شما را به طور طبیعی به نوع سبک خاص خودتان گرایش می‌دهد.

4- عادت به دوچرخه‌سواری را در خودتان ایجاد کنید!

دلیل اینکه بدن شما برای اولین بار با یک فعالیت جدید رو به رو می‌شود، اولین تجربه دوچرخه‌سواری برای شما ممکن است سخت باشد.  اما همانطور که می‌دانید، در زندگی، پیشرفت واقعی زمانی بوجود می‌آید که برای مدت طولانی و بطور مدام آن را انجام دهید.

واقع بین بودن، اولین گام برای ایجاد عادت به دوچرخه‌سواری است. برای شروع کار انتظار نداشته باشید که تنها به این دلیل که یک دوچرخه جدید دارید یا قصد دوچرخه‌سواری به مسافت ۱۰۰ مایل دارید؛ به یک فرد سحرخیز تبدیل شوید. در نتیجه با اهداف کم و کوچک شروع کرده و آنرا گسترش دهید تا پیشرفت کنید.

آمادگی و تصمیم‌گیری در مورد دوچرخه‌سواری گاهی اوقات سخت‌ترین بخش است. آماده‌سازی پیش از سوار شدن می‌تواند از منصرف شدن برای سوارکاری جلوگیری کند. زمانی که تصمیم به سواری با این وسیله گرفتید در همان لحظه بی‌درنگ کیت‌های ورزشی خود را بیرون آورید؛ بطری آب را پر کرده و تایرهای خود را باد کنید.

5- یک گروه دوچرخه سواری حرفه‌ ای پیدا کنید و در آن عضو شوید!

یکی از راه‌های تبدیل دوچرخه‌سواری به یک عادت لذت بخش و مفید، ایجاد انگیزه درونی برای سواری منظم است. یک فشار مثبت از یک گروه یا دوستان باعث ساده‌تر شدن این کار می‌شود. به طور کلی دوچرخه سواری حرفه‌ ای هم جزء ورزش‌های فردی و هم جزء  ورزش‌های گروهی است. اگر به صورت فردی دوچرخه‌سواری می‌کنید، قطعا به تنهایی سفر کرده و به هدف‌های مد نظرتان خواهید رسید. اما دوچرخه‌سواری گروهی می‌تواند یک انگیزه مضاعف ایجاد کند که در عین رقابت آن را لذت‌بخش‌تر کند.

یک گروه دوچرخه سواری حرفه‌ای پیدا کنید و در آن عضو شوید!

6- سواری ایمن را تمرین کنید!

در قسمت‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که استفاده از کلاه ایمنی از اهمیت بالایی در حفاظت از سر دارد. اما حوزه سواری ایمن در دوچرخه‌سواری چیزی فراتر از حفاظت از سر انسان می‌باشد. در هنگام دوچرخه‌سواری رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای همه واجب است. برای مثال به چراغ و تابلوهای ایست توجه کنید و از سیگنال‌های مناسب دست هنگام تغییر مسیر استفاده کنید

همچنین هنگام دوچرخه‌سواری از هدفون وهدزفری استفاده نکنید، زیرا شما باید هنگام دوچرخه‌سواری از محیط اطراف خود آگاه باشید. همچنین به این نکته توجه کنید با اینکه در مسیر خود حرکت می‌کنید ممکن است ماشین پشت سر شما از وجود شما اطلاع نداشته باشد و موجب حادثه شود.

7- یک محیط امن برای دوچرخه‌سواری انتخاب کنید!

قبل از شروع دوچرخه سواری حرفه‌ ای، بهتر است محیطی امن را برای اینکار انتخاب کنید. بهترین مکان برای شروع دوچرخه‌سواری زمینی صاف با شیب ملایم است که بتوانید به راحتی در آن رکاب بزنید.

محیطی که در آن می‌خواهید دوچرخه‌سواری را شروع کنید روی انتخاب سبک دوچرخه شما نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال اگر قصد رکاب زدن در جاده های خاکی اطراف شهر را دارید باید به دنبال دوچرخه کوهستان باشید که طراحی شده برای مسیرهای ناهموار است. در مقابل همانطور که می‌دانید اگر قصد سواری در مسیر آسفالتی دارید بهترین انتخاب برای خرید و استفاده دوچرخه جاده‌ای است.

جمع‌بندی

قبل از شروع هر کاری دقت به نکات و اصول اولیه آن بسیار مهم است. دوچرخه سواری حرفه‌ ای نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما در این مقاله به این نکات برای شروع اینکار اشاره کرده‌ایم. چنانچه به دنبال راهنمای بهتر و خرید اقساطی این وسیله نقلیه هستید با کارشناسان فروشگاه و دوچرخه موتور سیکلت طالبی تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *